Generelle oplysninger

Brainchild ApS
CVR 37999806
Jenny Kammersgaards Vej 11
8700 Horsens

Vores priser er i DKK inklusiv moms.

Butik – Adresse
Brainchild
Jenny Kammersgaards Vej 11
8700 Horsens
info@brainchild.dk

Reklamation – Transportskade

Næsten alle forsendelser når sikkert frem, men i sjældne tilfælde kan der opstå en transportskade. Hvis dette sker, er det vigtigt, at vi får den nødvendige billeddokumentation fra dig inden for 3 dage fra forsendelsen er blevet afhentet i GLS PakkeShop eller leveret med omdeling til privat- eller erhvervsadresse. Kun på den måde kan vi gensende dig en ny vare uden beregning.

Obs! Derfor er det også vigtigt, at du åbner forsendelsen ved modtagelsen og tjekker, at produkterne er intakte, selvom du ikke skal bruge produkterne med det samme.

Hvis der er opstået en transportskade, beder vi dig om at sende os billeder af følgende:

1. Det beskadigede produkt.

2. Forsiden af pakken. Alle fire hjørner skal være synlige på billedet.

3. Bagsiden af pakken. Alle fire hjørner skal være synlige på billedet.

4. Pakkens indvendige beskyttelse, heriblandt bobleplast og luftpuder.

5. Pakkelabelen (tydelig og læsbar).

Du kan se et eksempel på billeddokumentation her.

Billederne, dit ordrenummer, samt beskrivelsen af reklamationen skal sendes til info@brainchild.dk

Obs! Vi gør opmærksom på at henvendelser vedrørende ordrer, som er købt online, skal håndteres online og kan dermed som udgangspunkt ikke håndteres i vores fysiske butik, medmindre du i forvejen har henvendt dig til info@brainchild.dk og lavet en aftale om, at henvendelsen vedrørende din online-ordre kan håndteres i vores fysiske butik.

Betaling

Vi tilbyder følgende betalingsmetoder: Dankort, Visa, MasterCard, Maestro, MobilePay og bankoverførsel. 

Hvis du vælger at betale med “Overførsel til bankkonto”, skal det ske til nedenstående kontooplysninger. Husk at oplyse dit ordrenummer i overførslen.

Reg. Nr.: 6180
Konto nr.: 0016786535
IBAN: DK4061800016786535
Sparekassen Kronjylland

Betaler du med betalingskort, debiterer vi først beløbet når din vare er afsendt.

Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.  

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.  

Vi tager ikke kortgebyrer.

Leveringstid

Vores normale leveringstid er 2-5 hverdage.

Vi printer og indrammer først vores plakater, når du bestiller. Derfor skal du forvente, at leveringstiden på indrammede plakater kan være op til 5 hverdage. Vi bestræber os dog altid på at levere din ordre så hurtigt som muligt, og typisk vil leveringstiden være kortere end 5 hverdage.

Vi producerer først vores lærredsprintet, når du bestiller. Derfor skal du forvente, at leveringstiden på lærredsprint kan være op til 8 hverdage. Vi bestræber os dog altid på at levere din ordre så hurtigt som muligt, og typisk vil leveringstiden være kortere end 8 hverdage.

Fragtomkostninger

Som udgangspunkt bliver ordrer med omdeling til en privat adresse, pålagt fragt på 79 DKK. Ordre leveret til en GLS PakkeShop, bliver pålagt et fragt på 49 DKK.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du får den første vare i fysisk besiddelse. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.

Meddelelsen skal gives ved info@brainchild.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. 

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Fortrydelse af en del af købet 

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. 

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal betale udgifterne i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage. Vi opfordrer på det kraftigste til, at plakater pakkes ind i original emballage dvs. plakater rulles i beskyttende silkepapir i et paprør. Såfremt original emballage mangler, kan det muligvis udgøre en værdiforringelse.

Returnering af produkter som er købt online skal returneres med pakkepost til vores adresse i Taastrup. Ordrer som er købt online kan ikke returneres i vores fysiske butik i Horsens.

Returnering af produkter som er købt i vores fysiske butik i Horsens, skal returneres til vores fysiske butik i Horsens.

Varens stand

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til en af de to nedenstående adresser Vi har forskellige adresser til returnering, alt efter hvilken type vare du skal returnere. 

Når du henvender til til os for at returnere en vare, oplyser vi dig om hvilken af vores adresser varen skal returneres til.

Returnering af produkter som er købt online skal  som udgangspunkt returneres med pakkepost til vores adresse i Taastrup. Ordrer som er købt online kan som udgangspunkt ikke returneres i vores fysiske butik i Horsens.

Returnering af produkter som er købt i vores fysiske butik i Horsens, skal som udgangspunkt returneres til vores fysiske butik i Horsens.

Ved fortrydelse og returnering af køb i vores fysiske butik i Horsens, er det ikke muligt at få pengene refunderet. Der tilbydes i stedet ombytning til anden vare eller udstedelse af tilgodebevis.

Vores adresse til returnering er følgende:
(Obs! Forskelligt fra varetype til varetype – du får besked ved henvendelse om returnering)

Brainchild
Hørsvinget 1
2630 Taastrup

Brainchild
Jenny Kammersgaards Vej 11
8700 Horsens

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen med omdeling.

Reklamationsret

I overensstemmelse med købelovens regler ydes du som forbruger 24 måneders reklamationsret på alle varer. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for rimelig tid, hvilket er inden 2 måneder efter at du har konstateret fejlen eller manglen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Hvis din pakke er blevet beskadiget under forsendelsen, skal du: Skrive en mail til info@brainchild.dk med dit ordrenummer samt sende billeder af det beskadigede produkt, emballagen med en synlig pakkelabel, og pakkens indvendige beskyttelse.

Varen skal sendes til en af de to nedenstående adresser

(Forskelligt fra varetype til varetype – du får besked ved henvendelse om returnering)

Brainchild
Hørsvinget 1
2630 Taastrup

Brainchild
Jenny Kammersgaards Vej 11
8700 Horsens

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen med omdeling. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Indramning af plakater

Vi indrammer dine plakater uden merpris, hvis du køber rammer til dine plakater online. Dette ydes som en gratis ekstra service. Vi gør opmærksom på at vi kun indrammer plakaterne ved køb på Brainchild.dk og dermed ikke ved køb i vores fysiske butik. I vores fysiske butik købes plakater og rammer hver for sig. Dette skyldes at vi desværre ikke har faciliteterne til at indramme plakater i vores butik.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte info@brainchild.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn, adresse, tlf.nr. e-mailadresse.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Vi vil ikke sælge dine personlige oplysninger videre til en tredjepart.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos Brainchild ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  

Den dataansvarlige på www.brainchild.dk er Brainchild ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@brainchild.dk.

Du kan læse mere om vores privatlivspolitik her.

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Brainchild

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

 

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 27.02.2024